torsdag 20 december 2012

Skjut mig!

Den här adventsutmaningen på vårt gym tar död på mig! En enkel tävling på pappret - bilda ett lag på mellan 2 - 4 personer, träna en massa gruppträning, det lag som har högst medel på antal minuter/deltagare mellan första advent och trettondagen vinner något fint. Gymmet har aldrig varit så fullt i december. Det hetsas, jämförs, ALLA stannar på ett extra pass så fort de har möjlighet oavsett hur slut de är. Så även vi i Supergirls. I går körde jag kettlebells på lunchen och återvände till gymmet för att köra spinning OCH BodyPump på kvällen. Så trött att jag knappt kunde tvätta håret på kvällen. För att inte tala om i morse då jag var som ett lik. Men är det tävling så är det. Min vänner i Supergirls är minst lika engagerade. Det här blir bra.

I kväll åker jag nog skidor, innebär att jag först bara ska köra 30 minuter kettlebells innan jag stressar till skidorna. Död eller inte.

Synd förresten att vi inte får registrera ännu värre pass för då hade jag kunnat lägga till julshoppingen jag utförde i raketfart på lunchen. Åkte iväg till närmsta köpcentrumet för att handla det sista. Tänkte jag var ensam om tanken då jag utförde detta vid 11-snåret i dag. Icke sa Nicke. Totalt proppat med folk och alla skulle vara exakt på samma ställen som jag. Hela. Tiden. Med pulsen i 200 rusade jag igenom affärerna och ryckte åt mig det första jag såg. Nu återstår att fördela klapparna - undrar om min pappa blir glad över ett pysselkit lådor/glitter/färgpennor? Jo, det borde han bli.

Andades ut på ett fik med jordens största latte och dubbla extra shots. Pust.

Inga kommentarer: