onsdag 5 december 2012

Jävligt jobbig julkalender


OK, min träningsmotivation är inte den bästa just nu. Har haft en rejäl dipp ända sedan New York, viss del besvikelse, viss del bara osäkerhet om hur/vad/varför jag ska träna. För att få igång mig på riktigt, har jag bestämt mig för att inte vara så "hård" i december. Jag ska leka igång träningslusten igen. Jag ska göra roliga saker. Och jävligt jobbiga saker. Jag hänger på Träningsglädje i hennes julkalender. Lite sent så jag får jobba hårt med att komma i kapp. Det blir bra.
Julkalendern går ut på att samla ihop 24 luckor. Antingen drar du en lapp för varje dag eller så planerar du in dag för dag i december vad du ska göra. Med tanke på mitt något tighta schema (något?????) så blir det nog planerande för mig. Här är alla luckorna:

morgonjogg
15 min rörlighet
benstyrka
core
distanslöpning
helkroppsstyrka
morgonjogg
yoga/rörlighet
intervallträning/backträning
benstyrka och core
styrketräning axlar/rygg
intervallträning/backträning
lätt distanslöpning - lucka 1
rörlighet/yoga
pulsbaserad styrketräning med så få redskap som möjligt
morgonjogg
helkroppsstyrka - lucka 2
morgonträning - lucka 5
intervaller
core och yoga/rörlighet
distanslöpning
pulsbaserad styrketräning med så få redskap som möjligt
intervaller
julaftonsjogg
Följ min julkalender här till höger och se så jag håller mig till planen. Och jag kommer att byta ut några utmaningar till andra. T ex vill jag göra en 100 burpees. Bara så där. Som Sara säger: "Inga konstigheter. Impossible is nothing. Just do it!"

Inga kommentarer: