måndag 19 november 2012

Skidträning

Måndag i dag och äntligen kommer jag att komma iväg på stavgång. Det märks att skidträningen börjar på allvar nu, framför allt på all reklam för skidläger som dimper ner i brevlådan. Det finns hur många varianter som helst! Jag gillade upplägget som Mannen och jag var på - helpensionat torsdag kväll till söndag eftermiddag. Vasasvahn har ett "vanligt" läger (4 450:- per person i dubbelrum) samt "Top of the line"-läger för 5 500:- men då ingår också menyer som stjärnkocken Melker komponerat ihop och roliga timmen med Rickard Olsson. Undrar om man åker Vasaloppet snabbare med hjälp av den specialmenyn samt roliga timmen i färskt minne? Nedan en bild från mitt skidläger, det var ruskigt kallt därav det vita håret (så inte någon läsare tror att jag är gråhårig).
Mattias Svahn har också skrivit en bok som jag är sugen på, "Längdskidåkning: en träningsguide för Vasaloppet och andra långlopp". Det är också han som skriver träningstips på Vasaloppets hemsida.

Men tills vidare drar jag iväg på stavgång. I dag blir det nog många backintervaller, det känner jag på mig.

Inga kommentarer: