tisdag 20 november 2012

Lunchdate

I dag fick jag till en lunchdate med sköna Yoga-Johanna. Fast hon vill inte bli kallad så, hon är inte tjejen som ska placeras i fack. Hon flyter med i allt från att driva ett eget företag till fotbollscoach till träning av alla de slag (kettlebells, BodyCombat, löpning, core och tusen andra saker). Hittade en bild på henne från januari 2011 då vi förolämpade Matthew Griffiths big time på hans klass på Nike Blast.....
Nåväl, vi diskuterade i alla fall träning (föga förvånande) och då nämnde hon en triathlet som utövar yoga,  YogaJona. Jag googlade och kom till hennes yoga-sida. En massa positioner, pling-plång, meditation och annat "yogigt". Men döm om min förvåning när jag upptäckte att vad tusan, jag känner ju igen henne! Och det är ju givetvis "Sinne & Sport"-bloggaren på Outside,  coolaste träningstidningen ever. Bara för de riktigt tuffa. Ja se där vad skenet kan bedra...... Två sidor av samma mynt eller så sitter de ihop. Vad vet jag.

Hur som så ska Jona göra en satsning igen mot Ironman, den sjunde i ordningen. Och för att klara det önskar hon sig tjocka ben i julklapp och så har hon bra tankar kring simning. Simningen handlar om att inte ta i så förbenat utan att vara mjuk, smidig, följsam och fisklik. Och då undrar jag - är Zalamander en fisk? För det är mer det djuret min simfröken tänker på när jag zimmar. Inte så mycket fizk.

Inga kommentarer: