lördag 20 oktober 2012

Lördag

Underbar lördag i dag! Börjar med sovmorgon som följs av långfrukost med hela familjen, även den odrägliga katten som alltid ska ha frukost först. Och inte vilken frukost som helst, nä, är skinkan lite torr så ratas den, är osten inte av rätt sort så ratas den. Det är en riktig finsmakare det där.

Efter frukost, städning (jag inne och pojkarna ute) och fixande av hemlagad pizza (då alla i familjen verkar ha olika tider i dag) drog jag, Sonen och Mannen iväg till badhuset. Teknikfokus. Fröken Simfena var där och kontrollerade så vi startade rätt, sen drog hon för att stretcha pirimformis och dricka drinkar. Vet inte om det är samtidigt eller en sak i taget.
Jag och Mannen körde uppvärmning (bröstsim för mig), platta (benspark), superman (med näsklämma), crawl med platta på ryggen, crawl med dolme och sen crawl på riktigt. Och gissa om jag var lycklig när jag faktiskt nu kan simma 25 meter utan att få en endaste kallsup! Fröken Simfena säger dock att jag ser ut som en salamander när jag simmar, dvs jag får inte till rotationen i kroppen. I den bästa av världar ska nämligen mage peka helt mot höger och sedan helt mot vänster vid armtagen. Jag lyckas bara vända magen mot höger i samband med andning. Nåväl, får väl heta Zalamander en stund då. Ganska coolt gladiatornamn.

Pass nummer två (eftersom jag då tydligen ska bli triathlet så småningom) var löpning. Tre damer i sina bästa år plus en hund, slippriga, hala stigar och till slut en lagom backe. I ösregn. Men det gjorde inget. Fast jag är glad att jag inte äger hunden för den ville jag inte ta i med tång efter det här passet. Urk. Tur att han är söt.

Nu vilar jag mig i form. Ensam hemma för första gången sen - jag kommer inte ens ihåg när. Sen väntar dagens tredje pass - middag hos MTB-räven och co. Najs.

Ja, ni undrar förstås hur jag ser ut i näsklämma. Men vassegod då:

Inga kommentarer: