tisdag 4 september 2012

Citat Markus T

Tittade på några YouTube-filmer med Markus Torgeby i går, han är en riktigt skön kille. Några citat från dessa filmer (med reservation för att jag inte minns dem ordagrant):

"Jag vill ju bara käka havregryn och springa - jag vill inte ha något himla krångel"

"Har varit skadad och fått cykla. Att cykla är heltrist, det svider i benen och man får ont i pungen"

Med anledning av vad som kan hända när man ska springa 130 mil i fjällen och man bryter benet:
"Att hoppa på ett ben i 10 mil är ganska långt alltså....."

Och så en klassiker från hans blogg om hur man vet om man är på väg att bli övertränad:
”När jag inte vaknar upp med morgonfjong brukar det vara ett av några säkra tecken på att ta det lite lugnt. Det skall vara morgonresning när jag vaknar och pulsen bör inte vara hög. Men i onsdags var det varken det ena eller det andra.”
Beställde filmen om honom, Löparen, hoppas den dimper ner i brevlådan snart. Kanske slutar att tjata om honom efter det. Men lovar inget.

Inga kommentarer: