måndag 6 augusti 2012

Tjurruset


I all hemlighet har jag anmält mig, Mannen, min adept och hennes man till Tjurruset. Som en liten överraskning för att hon jobbat på så hårt under nästan ett år med mig. Och så gillar hon ju lera (hon är ju för bövelen MTB-räven ju). Förra veckan fick hon ettt mail med en videolänk....

Överraskad blev hon, och kanske yttepytelite rädd också. Det är jag i alla fall. Jag gillar inte lera alls. Men nu är det bara att köra!
Och vad är det här Tjurruset då? Jo, 10 km äventyr. Platsen är Stockholm någonstans, exakt vart får man reda på precis innan loppet. Loppet blev fulltecknat rekordtidigt, över 6 000 deltagare ska springa, krypa, åla, klättra, vada och bli rejält blöta/leriga/kalla innan vi går i mål. Låter det härligt? Och farligt.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

En helt vanlig söndagsutflykt...för er.
anna

Sofia H sa...

Tjurruset har jag också kastat längtansfulla blickar efter ett tag. Du måste berätta sen hur det var :-)