fredag 24 augusti 2012

Löpardag på Bosön

Nu har programmet kommit för löpardagen 2:a september. Eftersom jag är så himla glad och förväntansfull, har jag redan kryssat i vad jag ska gå på (och vad jag ska hoppa över). Det här kommer jag att roa mig med:

Run yourself happy (backträning)
Med Running Sweden (skippade långpasset med Szalkai, hade nog blivit för starstruck)

Föreläsning med idrottsläkaren Sten Björnum
Sten är ortoped och idrottsläkare som hjälpt många svenska idrottsstjärnor.

Löparskola med Markus Torgeby och Lisa Blommé
Markus, ni vet den där "galningen" som levt i en kåta i de jämtländska skogarna i fyra år när han toksatsade på elitnivå. Och han som skulle springa från Treriksröset till Grövelsjön (130 mil) men fick avbryta den turen efter 731 km. Härliga Lisa behöver väl ingen presentation direkt. Vunnit SM i 5 000 m, 10 000 m, terräng både 4 och 8 km, Tjejmilen och en massa annat.

Vattenlöpning med Catti Lindström
Catti är tränare hos Running Sweden (som Lisa och Ruben driver), henne har jag inte så stor koll på.

Föreläsning med Ruben McRae
Ruben är en f d nya zeeländsk landslagslöpare som numera är t ex tränare för Hässelbys friidrottsklubb, han hjälper också svenska friidrottslaget med ex skador.

Föreläsning med Markus Torgeby

Runners gym utomhus

Inga kommentarer: