fredag 10 augusti 2012

Cykelvasan - here I come!

Börjar med cliffhangern - blev det ny höftkula eller rullator? Och svaret är.... NEJ! Ingetdera. För som vanligt är det kära L5 S1 som krånglar, dvs ländryggen. Inte särskilt förvånande. En blockering på höger sida som orsakar smärta i höft, rumpa och lår. Knakelibrak och så var blockeringen borta. Självaste knakandet gjordet inte så ont men sen började det pirra på ett väldigt obehagligt sätt i hela benet. På kvällen gjorde det också ont i ryggen men i dag, ja då tusan är jag som en ny människa!

Förkylningen ligger kvar och hänger som ett åskmoln men för varje timme som går känns den lite mindre. Och halsen är helt symptomfri, bara snorken som vägrar släppa. Så peppar, peppar, fortsätter det så här så blir det en start för mig i morgon. Oh yes!

I eftermiddag drar vi hur som helst mot Sälen. I bilen ska jag knåpa ihop en 40-årsramsa till en kompis som råkar ha kalas just i morgon kväll. Ja, som vanligt när Marre planerar går allt inte helt smidigt. Först en Cykelvasa lätt halvrasslig och sedan rassla in på en 40-årsfest. Återhämtning?

I Mora ska jag passa på att insupa tävlingsnerver, hela vägen till Sälen ska jag dryga mig på medpassagerarna genom att noja över diverse krämpor och "tänk om". I värsta fall får jag väl cykla den sista biten till Sälen om de slänger ut mig. Uppvärmning. Sen ska jag sova otroligt skönt hela natten och vakna totalt utvilad i morgon bitti. Taggad till tänderna.

Eftersom det återigen blivit en konstig uppladdning, kom jag på i morse att det vore fiffigt att packa ner även cykelskorna. Än så länge har jag nämligen mest fokuserat på trosor (ja, jag har sådana på mig under cykelbyxorna och därigenom kvalificerar jag mig inte till en riktig cyklist) och sängkläder. Men nu så. Just ja, cykeln också. Men sen!

Inga kommentarer: