söndag 1 juli 2012

Sommarhelg

Japp, vågade mig ner i sjön i fredags i alla fall. Efter mycket vånda. Hängde en bra stund på bryggan och hyperventilerade innan jag vågade slänga mig ner. Simmade 20 minuter och kände mig ganska nöjd ändå. Jag dog inte och jag såg inga hajar. Det kanske inte blir så mycket mer simning än det här....
Efter det, en snabb körtur till gymmet för att ha teknikträning kettlebells. Så roligt att köra alla moves igen såsom jerk, snatch, clean och annat. Avslutade med styrka. Kände mig stark.
Lördagen bjöd på en trög start, kanske pga av sommaravslutningen på gymmet som blev något blöt (på många sätt). Men då vi hade träningsläger för vårt Vasastafett-lag, bet jag ihop och drog iväg på löpning och lekar. Dock helt vattenbaserat läger för min del. Vilket resulterade i att jag var pigg som en lärka på söndag morgon och övervägde en stund att dra iväg på långapss löpning. Besinnade mig dock eftersom det inte gått så många dagar sedan förra långpasset och då jag ska köra dubbelpass i kväll. Blev en kort MTB-runda i stället. Skönt i solen. När Mannen skulle iväg började det störtregna. Så orättvist eller så kallas det planering...
Körde grusvägar, traktorvägar och lite stig. Sista två kilometrarna irrade jag in på en toklerig stig och skvätte ner mig helt. Och cykeln. Blä. Gillar fortfarande inte lera.....

Nu vilar jag en stund och drar sedan på Functional Moves och BodyCombat. Bland de sista passen jag hinner köra innan min semester startar. Ser till att nyttja det maximalt, watch out!

Inga kommentarer: