onsdag 2 maj 2012

Test Gainomax

Nu har äntligen mitt paket med Gainomax-produkter anlänt! Blev nästan tvungen att dricka återhämtningsdryck efter jag burit hem det, så tungt var det. Massor med smaker som jag inte testat trots att jag varit hängiven Gainomax-fan i flera år.

 Skyndade mig hem för att inventera lådans innehåll, julafton!
Under min resa till Vätternrundan ska jag recensera de smaker/produkter jag fått och ge er min bild av dessa. Först ut är Gainomax Energy bar, jag testade den med chokladsmak. Så här skriver Gainomax själva om produkten i sig:

Gainomax Energy Bar är en yoghurttäckt müslibar som innehåller en välbalanserad sammansättning av kolhydrater, protein och fett. Gainomax Energy bar innehåller en tredjedel av det dagliga rekommenderade fiberintaget och har en energisammansättning enligt nordiska näringsrekommendationer. Produkten riktar sig till aktiva män och kvinnor som är i behov av ett näringsrikt mellanmål innan träning.


Det är en bar som ska ätas före (eller under) träning för att få en extra kick i träningen. Den här har jag testat tidigare och den är verkligen god. Så där god så man nästan skulle kunna äta den som lördagsgodis. Upplever den heller inte så där sötsliskiga som vissa bars kan vara. Jag tycker om att "tugga" på något på träningsrundan till skillnad från att dra i sig en gel och då är en bar perfekt att ta med sig. Förutsatt att det inte är 30 grader varm och man lägger den i ryggfickan på cykeltröjan. Been there, done that.

2 kommentarer:

O sa...

Hej.

Tack! Grattis själv!

Har varit sjukt upptagen med jobb och familj. Därav det något sena svaret.
Bättre sent än aldrig som man brukar säga ;)

Tänkte skriva ett inlägg framöver om cykelvård då jag har några fler tips att dela med mig av.

Ditt paket såg helt ut.
Mitt var trasigt och fattades lite innehåll men skulle få detta skickat till mig. Bra!

Ha det fint och lycka till med träningen!!

Jessica sa...

Åh! Vilket roligt paket ;) Jag har precis laddat upp med gainomax till GöteborgsVarvet. Hittade en kampanj med köp 3 produkter och välj 1 gratis :) Valde faktiskt energy baren för den har jag provat förut och den är god.