torsdag 12 april 2012

Lunchträning

OK, erkänner direkt, mina två versioner av min lunch hänger inte riktigt ihop men vad tusan, strunt i det. Den andra versionen, som mer kan ses som en hypotetisk version, som det hade kunnat gå till, kan ni läsa här.

Hur som helst, började jobba lite extra tidigt i dag för att kunna ta en längre lunch (en timme längre, lyx). Åkte till gymmet för att byta om till löparmundering.

Körde en uppvärmning på 2,5 kilometer innan jag kom till en kort men ganska sugande backe. Den körde jag åtta gånger, fick rejäla pulstoppar. Om det sen berodde på att det var något fel på Garmin eller om jag verkligen lyckades pressa mig själv, måste en noggrann analys i kväll ge svaret på.

Joggade tillbaka till gymmet, totalt ca 6,6 km på 44 minuter avklarade. Bytte om till gymråtta-kläder i ett nafs och hakade på 45 minuter lunchcore. I omklädningsrummet råkade jag se dessa snygga skor på rad, vet inte vad Mannen menar när han tycker att jag har för mycket skor? Det är ju ett par springa fort (Asics Nimbus), ett par inneträningsskor (Nike någonting) och sen använder jag ju de senaste skorna från Nike-konventet (som var GRATIS) som vardagsskor. Frågor på det? Nä, tänkte väl det. Ha, ha, där fick du Mannen. Snabb dusch och lunch vid tangentbordet. För övrigt en riktigt god sådan, sallad med pasta cous cous, keso, ägg, kyckling, fetaost och grönsaker. Mmmmm.Nu är det dags att köra igång med eftermiddagen, bring it on! Och i kväll får jag hem min racer från service, solen skiner och livet är bara helt underbart.

Inga kommentarer: