tisdag 24 april 2012

Landsvägscykling


I går var det premiär - fram med finhojen och ut på landsväg. Vilken skillnad mot MTB! Vilket rull! Utan att behöva anstränga sig speciellt mycket. Som bilden avslöjar så låg jag också på rulle en stor del av den korta rundan. Och solen sken. Finns inte så mycket mer man kan begära. Eller?
Jo, faktiskt, nu när det kommer på tal så önskar jag en ny rygg, min är paj. I alla fall när det gäller racer-cykling. Får alltid ont långt ner på sidorna i någon filé. Typiskt syltrygg. Och just nu önskar jag också ett par pigga ben för det är mina definitivt INTE. Typiskt stolpiga ben. Men tänkte råda bot på det genom att försöka springa lätt på lunchen och sedan stretcha i en hel oändlighet. Och så skjuta på det planerade långpasset en aning också. Men ryggen, den kan jag byta ut vilken dag som helst. Eller kanske någon har tips på vad jag kan göra åt det? Uppkommer enbart vid landsvägscykling så det kanske har med min sittställning att göra?

Inga kommentarer: