söndag 15 april 2012

I morse när jag vaknade kände jag mig inte riktigt som den renlevnadsmänniskan som jag ju egentligen är. Nä, det blev liksom lite rock'n roll igår. Trodde att jag var 18 år igen bara för att jag var på konsert. Inte vilken konsert som helst utan med Thåström, vilken lirare! Men nej, jag är ju inte 18 och då får man ta konsekvenserna. :) Hade dock bestämt MTB-cykling klockan 13.00. Efter några sms fram och tillbaka där jag ville dra mig ur och inte fick, hade vi samling hos oss för avfärd. Även kompisarna var på samma konsert så det var inte direkt tok-snabba ben för någon av oss. Målet i dag var teknikträning, att trixa, stöka, böka, våga. Det är min akilleshäl. Jag har styrkan i benen, jag är pedalstark men att kunna cykla på stigar och våga ligga på utför är inte min grej. Än. Det här fick jag med mig från passet att träna mer på:

1. Titta långt fram på stigen så du hinner planera din körning.
2. Våga ha kvar skorna i SPD trots att det är en svår stig.
3. Ha fart över hinder, våga trampa över.
4. Håll balansen nerför genom att stå upp och backa bak så långt som möjligt.
5. Allvarligt - sluta säg "iiiiiiihhh" varje gång du blir rädd/ramlar/halkar. På riktigt. Det är inte coolt.Så nu vet jag vad jag har att göra, bara öva.

Har precis varit och kört mina söndagspass, Functional Moves och BodyCombat så NU får jag vila i soffan, titta på hockey och trycka i mig Keso. Ja, lite chips också. Heja Brynäs!

Inga kommentarer: