tisdag 20 mars 2012

Femhundringar

Skrev på Facebook i dag att det vankades snabba femhundringar. Glömmer liksom ibland bort att jag är så inne i den där nördiga träningsvärlden så jag tar för givet att alla vet vad det betyder. Det betyder alltså INTE tokshopping där femhundringarna försvinner ur plånboken snabbare än ögat. Fast det hade kunnat vara det också när det gäller mig. Nä, det var intervaller som stod på schemat. Höll på att få med en kompis också men vi missade varandra någonstans i kommunikationen. Synd. Nåväl, planen var uppvärmning 2 km, sedan så många femhundringar jag orkade (typ 4) och nedvarvning i ungefär 1 km. Började lätt, så lätt att jag råkade springa närmare 3 km i uppvärming. Kom till stället jag planerat att köra mina femhundringar. Alldeles isigt och alldeles brant. Hmmmm. Jag som minns den där sträckan som alldeles platt. Kanske satt i bilen där sist.Nåväl, körde en intervall där innan jag började springa hemåt och på vägen köra femhundringar, gå hundra meter, köra en femhundring till. Riktigt skönt även om kroppen inte är helt hundra än. Men puls fick jag!
Nu väntar slutspel i Superligan. Heja Falun!

Inga kommentarer: