torsdag 26 januari 2012

Ytligt och djupt

Börjar med det djupa som inte blev så djupt. Stressade hem från storstaden i går och hann precis med en fartfylld BodyCombat. Som jag svettades! På armhävningarna bildades det stora pölar på golvet under mig. Fräsching.... Och så det djupa, underbar yoga efter BC. Bra tid, bra känsla innan. Men när jag satte mig på mattan för att börja andas, komma in i yogan, här och nu, så tog det bara stopp. Det rumlade runt i huvudet, gjorde att-göra-listor, funderade över upplägg på core-klassen, vad jag ska göra i helgen (fortsättning följer) och annat anti-yogiskt. Inte EN ENDA GÅNG lyckades jag stanna i nuet. Det stramade dessutom överallt, inget flow, ont i ryggen, täppt i näsan. Nej. Borde rökt på innan kanske....

Det ytliga då? Jo, jag ska på den lokala idrottsgalan på lördag då vårt gym blivit nominerat, tjohoooo! Men det står långklänning på dresscode och det är inget som Marre har i gareroben. Hade det stått träningstop i vilken färg som helst så hade jag fixat det men långklänning. Nej. Så nu tänkte jag att ni som läser min blogg kanske har några tips, tänkte mig något enkelt, stilfullt som Noomi har på sig. Är det så att hennes kropp följer med klänningen så är det också helt OK.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skit i långklänning, det är inte ett måste. Går precis lika bra med knälång eller kjol!! Ses på lördag! Å du, stressa ner;)/Mari

Anonym sa...

Du blir insläppt i vad som helst!
80-talsoutfiten kanske funkar även på denna fest?/anna