torsdag 17 november 2011

Sockerfrirekord

I dag har jag varit sockerfri i exakt 45 dagar, det är ett stort rekord för mig! Det har jag aldrig förut lyckats med. Har funderat över varför det har fungerat just nu och kommit fram till att jag äter mer än jag gjort förut. Jag äter oftare än jag gjort förut. Sockersuget för mig är ett kvitto på att kroppen är hungrig och socker ger en snabb kick bort från det. Nu är kroppen i stället inställd på mat var tredje timme och då bra mat, inga snabba kolhydrater.

För övrigt går träningen bra, i går körde jag BodyCombat med kollegan och det var superkul! I tisdags var jag ute och sprang i mörkret, sprang på stigarna som borde vara skidspår vid det här laget. Ramlade en gång i en brant backe och precis då kommer en kille med pannlampa studsandes. Mitt ute i skogen. Pinsamt. Men han längtade också efter snön så vi diskuterade längtan och glidvalla. Typ. Efter den övningen körde jag fysträning för "mina" innebandytjejer. Jisses vilka gnällspikar! De hade ont både här och var och det var jobbigt på alla de sätt. Måste kör mer fys med dem helt enkelt.

I dag hoppar jag in och kör lunch-core för kollegan, lite innebandyträning och yoga på det så är torsdagen avklarad. Härliga tider!

Inga kommentarer: