fredag 7 oktober 2011

Whisky och träning

... går det ihop överhuvudtaget? Jo, i Marres värld gör det verkligen det. Var nämligen på rundvandring i Mackmyra Whiskyby. Om ni bor i krokarna och har möjlighet att ta er dit, gör det! Kanske inte så mycket för whiskyns skull (jag gillar faktiskt inte ens whisky, eller kanske om jag får ha i kaffe och grädde då) utan för de framtidsdrömmar som de här människorna har! De siktar långt över stjärnorna och brinner verkligen för det de pysslar med. De satsar stenhårt på en "feeling" kring whiskyn, inte bara drycken i sig. Det är allt från egna fat man lagrar under jord och får provsmaka högt uppe i den nya byggnaden, det är eko-tänket där de spar så mycket energi som möjligt i tillverkningen och allt som används är närproducerat, storslagna planer på en hel by med torg, restaurang med mera. De har coola lagringsställen ex i ett berg på västkusten, i ett slott någonstans i Sverige, i en nedlagd gruva osv. Det är coolt. Kanske ska jag lära mig att dricka whisky jag också?Träning hann jag också med. Jag har utmanat mig själv och kör träning varje dag nu i 30 dagar. För att inte köra slut på mig själv kör jag lite lättare varannan dag (utan vikter) och lite tuffare varannan dag (med vikter). Ungefär 20 - 30 minuter styrka och 20 - 30 minuter kondition. Än så länge fungerar det riktigt bra. Det är skönt att köra egen träning och bara fokusera på sig själv. Låta känslan styra, låta varje repetition bli lite längre, lite djupare, känna hur kroppen svarar/inte svarar. Samtidigt som jag tränar varje dag äter jag också mer protein, det är mycket keso hit och dit, och utesluter socker. Nu är jag inne på femte dagen och sockerabstinensen har släppt (huvudvärk i två dagar), jag känner mig starkare men är fortfarande ganska trött. Men jag tror att lite fjäll-luft ska råda bot på det! I eftermiddag åker vi till husvagnen i Tandådalen igen och bara njuter.

Inga kommentarer: