måndag 3 oktober 2011

Träning och alldeles ofattbart

I helgen blev det en hel drös med återhämtning, vi åkte upp med husvagnen till Tandådalen och fick uppleva en sensommarhelg som var utöver det vanliga. På lördagen medan vi slet med förtält, golv och andra vinterförberedelser sken solen på oss och det var en bra bit över 20 grader varmt. I oktober! Efter en stund fick vi nog, struntade i snickrandet och drog iväg på cykel. Helt underbart att få susa över fjällen med MTB. Upp och ner, upp igen och ner igen. Hade kunnat fortsätta hela dagen. Stackars sonen var helt slut när vi väl kom tillbaka till campingen för bastu och dusch. Vi hälsade också på i Trollskogen, fast med cykel i stället för skidor den här gången.Jag tränar faktiskt också fast det är återhämtning. På söndagen efter Lidingö drog jag till med BodyCombat för att få ut musklerna, vilade måndag, BodyPump tisdag, Functional Moves onsdag, MTB och yoga på torsdag, vila fredag, MTB-turen på lördag och dubbelpass FM och BC på söndag. Så det så.

I dag lyxade jag till med hemma träning efter en kort och underbar löprunda. Det blev mage, benböj, tricepspress, axel-flyes och andra roliga saker. Saknade dock hantlar så jag fyllde några vattenflaskor. Man tager det man haver.Nu skickar jag alla mina tankar och krafter till en alldeles för ung kille som har en alldeles för allvarlig sjukdom, det är alldeles för orättvist, alldeles för ofattbart och min dotter är alldeles knäckt.

Inga kommentarer: