onsdag 19 oktober 2011

Oktoberutmaningen

Nu är jag inne på dag 17 i min oktoberutmaning. Känner mig just nu helt oövervinnerlig, allt bara tuffar på. Jag har hittat rutiner med mattider, vad jag ska äta, när, varför och framför allt har jag blivit av med mitt sötsug. Känner aldrig att jag behöver ta den där kakan efter lunch eller smågodis/glass i soffan på kvällen. Nöjer mig glatt med lunchen och till kvällsfika är det riskakor med keso som gäller. Det är faktiskt gott! Jag som inte gillade Keso alls när jag började min utmaning. Inte Kesella heller. Nu kan jag längta efter Kesella som en tok. Speciellt blandat med frysta frukter som en kompis tipsade om. Mums!

Jag trodde att jag skulle gå och längta efter att oktober skulle ta slut, att jag skulle få dricka ett glas vin (vilket jag gjorde i lördags då jag fuskade lite), att få äta chips, att få äta godis och allt det där andra jag lagt på hyllan för en månad men nej, jag gör faktiskt inte det. Det finns inget som jag längtar efter faktiskt. Min kropp och mitt sinne är båda nöjda och glada. Och framför allt orkar jag träna hårdare än jag gjort tidigare. Det är STOR skillnad. Det blir mer vikter, hårdare löpning, tuffare BodyCombat.

Återkommer framåt fredag/lördag när resten av familjen pickar i sig Polly så får vi se om jag är lika stursk då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad härligt, jag måste verkligen testa detta :)
/Carina