onsdag 26 oktober 2011

Och shit-week blev det....

Herregud, hittills har den här veckan bara visat sig från sin sämsta sida. Det är inte klokt vad visset det kan vara!

Började i och för sig månaden med tokmycket jobb men hade en riktig topp mellan halv sex och halv sju, körde BodyCombat med kollegan som om det inte fanns någon morgondag. Underbart!

Tisdagen fortsatte med tidig tjänsteresa och sladda in på mitt nya "jobb" - coach i dotterns innebandylag. Första gången, nervöst värre. Bytte om till mina coolaste aerobictights, tjejerna flinade lite lätt när de såg mig studsa upp ur omklädningsrummet. Till en början gick det riktigt bra att hänga med - springa kan jag och skjuta bollar på målvakten kan jag. Men det tog typ slut där. Sen började dem med tokavancerade övningar, man skulle passa än hit och dit och springa hit och dit och jag var alltid på fel ställe. De förpassade mig vänligt men bestämt till att bli bollkalle, samla ihop bollar som hamnade fel. Nåväl, man måste ju börja någonstans. Fick förresten fylla på vattenflaskor några gånger också. Glamoröst jobb det där med att vara coach. Men näst gång, då ska jag visa dem vad jag kan....

Efter innebandyn gjorde jag en snabbvisit på BodyPump också. Tungt, tungt, tungt. Och som om inte allt det räckte så blev jag sjuk i natt också. Feber och halsont. Fick ställa in mysiga natt-turen på MTB och en massa annat kul jag tänkt göra i dag. Sitter här och tycker synd om mig själv. Och jobbar med budget som ska vara inne innan midnatt. Och betalar räkningar. Pust och stånk. Nåväl, bara två dagar kvar till helg. Ska se till att bli frisk tills dess bara.

Inga kommentarer: