torsdag 22 september 2011

Chefsklassiker

Jag är inte ensam om att kombinera en chefsroll och göra Klassikern, i nyaste numret av Chef är MarathonMia med kollega med. Kul att läsa! Rätt tänkt - att hämta kraft och energi på fritiden ger så mycket mer till arbetet. Balans helt enkelt. Fler och fler företag premierar anställda som aktiverar sig på olika sätt, det ger jag ett stort GILLA för. Tycker dock att det ibland är jobbigt att vara den som startar friskvårdsaktiviteter på jobbet då jag är sån träniningsnörd. I våras startade jag dock en stegtävling på min avdelning, vi körde under maj och hade en flaska champagne i pris. Delvinster varje vecka dessutom. Trodde att jag skulle vinna plättlätt (tänk Göteborgsvarvet till exempel). Så fel jag hade! Det gicks till jobbet, på luncher, på kvällar, allt för att ge chefen däng. Och däng fick jag. Fast jag lade i en superväxel på slutet så hann jag inte ikapp. Bra morot och bra mottagande! Filar på fortsättning....

Nu laddar jag vidare med kaffe, massor med mandariner och handsprit. Det sistnämna dricker jag inte så mycket av. Däremot använder jag det så mycket så folk runt omkring börjar tro att jag smygsuper.Och så den ständigt återkommande väderfrågan - och hurra, det ser ut att bli sol på Lidingö. Det gillas!

Inga kommentarer: