måndag 22 augusti 2011

Svettpärla

Körde mina två pass i går som planerat. Eller det första gick som planerat, det var Functional Moves. Sedan hade jag behövt lägga mig och kräkas lite bakom stereon men det kunde jag ju förstås inte eftersom kunderna tittade på mig. Som tur var körde jag andra halvan så jag kunde låtsasleta efter skivor, öpnna dörrar och annat en stund. Aktiv återhämtning när det är som bäst! När det var min tur att köra hade jag lyckats hämta kraft så jag kunde genomföra mina fem låtar utan större trubbel. Mer än att jag missade en grej på en av låtarna och fick improvisera big time. Tur att jag körde en gammal release så kunderna inte vet hur det ska se ut....
Hemma igen, tokblöt, toktrött. Dusch, mera mat, vatten och så Time Out på TV. Orkade bara titta på programmet halva tiden, blev så paff över Frank Andersson. Hur tänker han? Försökte han vara rolig och misslyckades? Var han ironisk? Var han tvungen att använda sitt gamla uttryck från 1800-talet "k*ken måste ha sitt"? Vad var grejen med att skryta om att han legat med över 1000 tjejer? Nä, jag hoppas det är han som blivit trög efter all brottning och inte jag efter all träning. Pinsamt var det.

I dag står valet mellan lätt distans eller vila. Med tanke på hur rumpan känns i dag efter en miljon utfall och lika många kickar, lutar det faktiskt åt vila.

På tal om vila, har jag tänkt strukturera upp min träning i cykler igen. Fyra cykler som är olika intensiva - medel, hög, medel och vila. Ska bara tänka ut hur jag ska göra det. Vad jag ska prioritera och vad jag ska välja bort. Vad jag ska låta göra ont och vad som ska vara mellanmjölk. Vilket mål jag ska ha. Just nu är det nämligen lite oklart. Nästa sommmar ska jag stå på startlinjen för Jubileumsmaran och då ska jag banne mig vara i löpform! Andra saker under 2012 blir ev något skidlopp och Vätternrundan. Lite lagom flummigt. Ska fila på det där med mål lite till tror jag.

Inga kommentarer: