fredag 12 augusti 2011

Hösttecken

1. Temperatur på under 10 grader när man går till jobbet.
2. Rumpvärmaren åker på i bilen.
3. Det är mysigt att dricka te i soffan efter kvällens träningspass.

Så är det nog, hösten är här. Mig gör det inget, jag älskar hösten med dess färger och krispiga luft. Det är som en nytändning. Dessutom firar jag och Mannen bröllopsdag då, hela fem år som fru. Jössses.

I går var en hektisk dag (igen). Upp i ottan på tjänsteresa, passade på att köpa nya, snabba däck till helgen när jag ändå var i krokarna. Hem för klippning, blev sååå snygg men förstörde det direkt eftersom jag skulle ute och springa. Däremellan hann jag förresten ta några jobbsamtal samtidigt som jag gjorde ett stort lass med köttfärssås. Multitasking på hög nivå!

Löpningen var tung till en början. Torsdag = kvalitetspass. Och nu ligger fokus på backe så backe fick det bli. Uppvärmning runt en mysig sjö i 15 minuter. Sen tog jag mig an en grusbacke som är riktigt tvär, ca 100 meter lång. Varje gång när jag kom upp för backen var jag helt slut i insida lår, pulsen klev upp till 165 vilket inte är så högt då jag brukar vara uppe på 175 annars. Men kanske kunde jag inte maxa då mjölksyran grep tag lite för tidigt. Det blev en liten backe och sex gånger i den större backen innan jag sprang ur mjölksyran lite lätt.Hem för att äta jordens laddning med spaghetti och köttfärssås. Drömde mig bort genom att bläddra i Vings tidning som hade kommit med posten innan jag drog på mig blöjbyxorna.

Mannen hade bytt däck och flyttat bak min sadel något. Det gjorde verkligen skillnad. Dagens tur började på asfalt, sedan grusväg, asfalt igen, en liten stig, grusväg, stig, grusväg och slutligen asfalt hem. Jag och MTB-räven försökte verkligen utmana oss själva genom att köra så långt som möjligt på de små, knixiga stigarna men ibland fick vi bära cykeln eller leda den när det var för stenigt och för stora stockar i vägen. Det var underbart vackert i skogen, fick stanna flera gånger och bara känna in, vackert så det gjorde ont.Totalt blev det 36 km på två och en halv timme. Bra jobbat! Måste fortfarande jobba på min feghet, MTB-räven flög ner i backarna, jag hade inte ens chans att hänga på. Men, det är KUL med MTB! Nu är vi laddade inför morgondagens lopp.Trött och frysen kom jag hem, kröp snabbt upp i soffan med en filt och sällskap.