söndag 7 augusti 2011

Fosterställning

Efter MTB-äventyret drog jag i mig energi, slöade en liten stund i soffan och drog sedan iväg på Functional Moves. Min tur att köra hela passet i dag, för första gången på länge. Dessutom lite lätt darrig efter cykelpasset. Flera deltagare kom upp och körde verkligen järnet. Vi var så grymma i dag, allihopa! Så grymma att jag på sista plankan inte kunde hålla benen stilla för de darrade helt okontrollerat. Länge sedan jag blev så slut. Skön känsla!

Mindre skön känsla att komma hem, supertrött, in i duschen, tjafs om middag (hämtmat, vart?). Låg i fosterställning i soffan och bara försökte överleva tills maten, i form av tunnbrödrulle, anlände. Tryckte in den på tvären på två sekunder. Sakta men säkert började livet återvända in i den trötta kroppen. Skönt.

Det är inte så ofta som jag råkar ut för de här nära-döden-upplevelserna men i dag var en sån dag. För lite energi och för mycket träning. Men nu är det över för den här gången.

Sköt om er vänner där ute, i morgon börjar er ny underbar vecka full med möjligheter!

Inga kommentarer: