tisdag 12 juli 2011

Recept på en underbar semesterdag

I går kväll blev det en tidig kväll, strax efter åtta var vi i säng jag och sonen. Helt slut efter en tidig morgon och lång resdag. Men desto piggare var vi då vid halv nio när vi steg upp till en god frukost.

Efter frukost begav vi oss till storstaden för att inhandla viktiga saker - en flaska vin till semester-Marre, en vattenpistol modell XXL till sonen och en Muurikka till Mannen. Muurikka-recept emottages tacksamt. Förutsatt att Finnair tillåter mig ta med den stora pannan som handbagage. Kan ju ses som ett mordvapen.

Efter shopping, mat igen (vi gör inget annat än äter hela tiden), lite vila och läsning av nyaste Runners World och sedan iväg. Jag springandes och sonen på cykel. Det gick långsamt, riktigt plågsamt långsamt. Nämnde för sonen vid ett tillfälle att det var jobbigt, jag måste nog sänka farten lite. Hör honom muttra "som om det gick att sänka farten ytterligare....". Hmmm. Han har nog curlats för mycket tror jag. Nästa gång är det hans tur att springa och jag ska hetsa honom på cykeln.

Nästa del i vår träningsdag var utmaningen 100 PushUps, börjar bli riktigt kul.
Sist, men inte minst, ett dopp i legendariska Korpela Beach (låter flottare än sandgrop). Aaaaah. Ska jag vara riktigt ärlig så tuppade jag en timme eller två i solen efter det.Nu är jag laddad för ett glas rött, grillat (visst är det mat igen!), bastu och poker. Jisses vad jag ska utklassa de andra i poker! I bastun har jag ingen chans, den lilla parveln till son bastar med lätthet ut sin helfinska mamma. Bra där.

2 kommentarer:

Malin Olsson sa...

100 st, du e galen kvinna. Tur du har en atenhård PT. Hopaas ni njuter av semester och har det bra. Kraaaam

Malin Olsson sa...

Stenhård...ska de va!