tisdag 7 juni 2011

Siljan Runt igen

Så här i efterhand längtar jag verkligen tillbaka till Siljan Runt. Vilket lopp! Så otroligt bra ordnat, bra vätskekontroller, härliga människor. Det enda dåliga var väl målspurten som gick så fort att vi missade själva målet. Och att faktiskt en människa avled. Vi passerade mannen som låg i diket och fick hjärtmassage av cyklister och mötte långt senare ambulansen. Det är så tragiskt när hjärtat inte längre orkar med. Mannen var en 55-åring som av okänd anledning fick hjärtstopp. Mina tankar går till familj och vänner. Vilket besked att få.

Men förutom den tragiska historien hittade jag också topp och "botten"-tid för Siljan Runt 16 mil, han som vann cyklade in på 3:49 och den som njöt av rundan längst cyklade in på 9:32. Härligt med ett lopp med sån spridd!

Nä, nu ska jag sluta älta Siljan Runt, nu ska jag fokusera på Vätternrundan!

Inga kommentarer: