onsdag 8 juni 2011

Perkele Zlatan

Gissa om jag får pikar på jobbet i dag. Jag som var så odräligt glad när Finland tog guld i ishockey, nu får jag sannerligen äta upp det. Fotboll, ha, är det ens en riktig sport? Sonen var så ilsken så han vägrade läsa tidningen överhuvudtaget i morse. Det är min kille det.

För övrigt var jag på ett BodyCombat-pass som kan liknas med den där yogan som man har i 40 grader. Efter första jabbarna i uppvärmningen började svetten rinna. I låt sju fick jag andnöd för syret tog slut. Detta utspelade sig på en grannort där vår duktiga instruktör gästspelar ibland. Jag är så glad över våra stora, luftiga lokaler på vårt gym.
Denna ljuvliga morgon började jag på cykel, 3 mil närmare bestämt. Och valde tyvärr fel väg, tyckte så synd om Meridan att jag faktiskt bar den en kilometer eller så. Så här ska det väl ändå inte se ut?
Men facit på rundan - underbara ben som pinnade på som bara den. Inga problem i uppförsbackar, skön medvind på vägen hem också som kronan på verket.

Nu jobb, skolavslutning, årsmöte, racerfart till Arlanda, sova några timmar, flyga till Finland i morgon bitti tiiiiiiidigt. Kanske finns det en chans till morgonjogg på en av världens vackraste platser - Imatran koski. Varje kväll öppnas "slussarna" och vattnets kraft släpps ut, 500 m3 vatten per sekund. Mäktigt. Vill man och törs man kan man åka "linbana" över forsen. Har inte vågat det hittills....
Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: