tisdag 21 juni 2011

Nästa utmaning - Vansbrosimningen


Jaha, nu var då cyklingen över för denna gång. Eller nej, jag vill verkligen fortsätta att cykla för det är så underbart. Kanske hittar jag någon till tävling i höst som verkar rolig. Men det är dags att sadla (he, he) om nu. Dags att damma av våtdräkten och i vattnet. Brrrrr. Tror att jag drar med mig den på midsommarfirande och ser om det kan bli en liten tur i Siljan (som ju lär vara frusen....). I dag är det 14,6 grader i älven. Det är exakt 19 dagar kvar. Tittade i min blogg förra året vid samma tid och det var ungefär samma gradantal då så hoppet lever om att det höjs några grader till.

I år har jag simmat betydligt mindre än förra året. Har egentligen bara simmat ett fåtal gånger i mars i bassäng. Men å andra sidan vet jag också att simningen är den lättaste grenen i Klassikern så jag får ingen panik över det. Det blir som det blir. Fryser jag så fryser jag. Får jag hänga i bojarna så gör jag väl det. Lugn och fin bara. Men som sagt, vore bra att komma i sjön snart. Det får dock vänta en liten stund till eftersom jag känner mig hängig, trött, lite halsont, lite förkyld. Men nästa vecka, då smäller det!

Inga kommentarer: