onsdag 15 juni 2011

Cykelexem

Blir mer och mer medveten om dessa cykeltermer. Få hammaren, kantvind, cykelkostym (som kompisen fick under Siljan Runt, hon såg inte klok ut!). Nu har turen kommit till cykelexem i min alldeles egen cykel-wikipedia. Det skaffade jag mig nämligen i går. Inte så farligt men dock läskigt när oskulden ska spräckas. Jag hade kört igenom rejält med vassa stenar under min sista runda (ever?) innan Vätternrundan. Bakdäcket kändes konstigt, tittade ner och fick för mig att det var platt. Klickade ur ena skon men lutade cykeln åt andra hållet. Klantigt värre. Slog i stället där benen möts (aj), ena knäet och handflatan. Inte värre än så. Men så läskigt. Och cykelturen som hade gått så bra ända dit. Fort och lätt. Nåväl, nu har jag gjort det.

Annars går det mesta av tiden till att älta, jobba, äta och vila. Laddar bland annat med sådana här godsaker.
Skulle knäppt kort på min lunch också, en rejäl pastaladdning, men hann äta upp den innan kameran kom upp. Här är den tomma lådan. Soprent kan man säga. Efterrätten har jag dock inte rört. Än. Lämna inte något ätbart framme om ni har en Vätternrundeuppladdande kvinna i närheten. Hett tips.I kväll hoppas jag hinna hem till Functional Moves eller kanske BodyCombat. Det här med vila har ju ändå aldrig varit min grej. Varför börja nu?

I ämnet ältande kommer vi osökt in på väder. Och tro det eller ej men just nu ser det ut som att vi klarar oss från regn. Hurra!

Inga kommentarer: