måndag 2 maj 2011

Återhämtningsvecka?

Är i valet i kvalet, måndag som vanligt och det är återhämtningsvecka. Men hur smart är det med tanke på att det bör vara den tuffaste löparveckan inför Göteborgsvarvet? Kanske lägger jag en medelvecka igen och tar återhämtningsvecka nästa vecka. Svårt fall. Inte varje måndag som börjar med så svåra beslut.... :-)

Den här veckan MÅSTE jag börja springa in mina nya skor. Jag är en löpare som hatar nya skor, jag vill gärna springa runt i mina illaluktande, välsittande, mysiga gamla skor så länge som möjligt. Får ångest bara jag tittar på de nya skorna i skåpet. Men de är snygga. Inte lika snygga som årets Asics Nimbus men ganska. I dag får de följa med mig på tjänsteresa så får vi se om det blir en kort återhämtningsjogg eller inte. Kroppen känns ganska sliten och det är inte så konstigt. Långpass löpning fredag, långpass racer lördag och dubbelpass Functional Moves och BodyCombat i går.

Just nu är jag otroligt avis på Soffan som var på Superior Challenge i helgen. Hur coolt är inte det? Få se tjejer och killar tävla i MMA! I en bur. Don't try that at home. Inga regler - förutom att man inte får peta varandra i ögonen. Skulle nog sk*ta på mig om jag satt där i publiken. Måste tuffa till mig, jag är ju för tusan en fighter!

En fighter var jag som sagt i går kväll, fast jag började passet med att vara en mes och försöka få ögonkontakt med min kollega för att på något sätt få henne att skicka hem mig. :-) Det gick inte, hon hade trötta ben efter ett långpass, jag var sliten men tillsammans fixade vi det. Det blev bra energi till slut och jag blev en fighter innan klassen var slut. Nu börjar jag längta efter nästa release eller kanske lite best of.

Ha en underbar vecka, ser att värmen kommer tillbaka till helgen, hurra!

Inga kommentarer: