onsdag 6 april 2011

I storstaden

Blev en tidig morgon, upp med tuppen vid fem i går morse. Slumrade till en stund på tåget till Storstaden. Möten hela dagen som också skulle fortsätta i baren i vanlig ordning. Men jag fick dispens på exakt 55 minuter. Vad gör man med 55 minuter? Bodde precis vid Gallerian, dvs mycket shopping kanske? Eller surfa runt på nätet? Eller springa? Gissa vad jag valde? Drog förstås på mig löparkläderna, sprang upp på gymmet (som brukar vara bra på Scandic) men det var det sunkigaste jag sett på länge. Ett löpband, en cykel och en lukt som inte går att beskriva. Nej, inget för mig. Bytte kläder igen och gav mig med risk för mitt liv ut på Stockholms gator. Tog med telefonen för säkerhets skull för jag springer nämligen alltid vilse...
Dagen till ära tog jag med mina nya Ascis Nimbus ut på äventyr, de som jag köpte för halva priset när Löplabbet skulle lägga ner. Vita, rosa och skinande. Studsiga! Vart springer man då i Stockholm när man utgår från Sergels torg? Ingen aning. Bilar och människor överallt men rätt som det var kom jag till en mysig bro. Den tar jag tänkte jag.Kom ut på Skeppsholmen. Underbar löpning, hade kunnat springa flera varv där om jag inte bara haft 55 minuter. Men 31 minuter effektiv löpning, hotellet, dusch och sen iväg på middag/jobbsnack. Effektivt!

1 kommentar:

Malin Olsson sa...

Herregud människa!! Har du någon stress nivå??? Jag blir stressad bara jag läser om ditt hektiska liv!

Härligt med jogg i storstaden, ingen Jöback/Nilsson i sikte denna gång?

Kram tjejen!