fredag 8 april 2011

En omöjlig dag

Det blev backträning i går. Och vindträning. Maken och jag försökte hitta en runda utan orkaner men det gick inte så bra. Det blåste från alla håll och kanter. Men uppvärmning och sedan 6 backintervaller innan nedvarvningen klarade vi av. Ibland när det blåser så där fruktansvärt mycket, känns det nästan som att jag tappar andan. Läskigt. Senare på kvällen drog jag upp på yoga men den blev tyvärr inställd. Attans. Måste försöka köra några solhälsningar själv i helgen.

Den här dagen har hittills varit helt omöjlig. Drog iväg på simning som vanligt, ingen riktig inspiration i vattnet. Det kändes bara hopplöst. Inte jobbigt, bara hopplöst. När tre plaskande och, enligt dem, coola killar hoppade i och "förstörde" min rytm, gav jag helt enkelt upp. 40 längder blev det i alla fall. Tråkiga längder. I omklädningsummet insåg jag att jag glömt borste, BH och smink hemma. Jihaaa. Ingen snygg-Maarit som åt frukost med tuttarna hängande i filen. Åkte hem för att fixa till jobb-Maarit (inklusive BH och smink) bara för att upptäcka att jag glömt baddräkten på badhuset. Som tur var jobbade combat-Ida i dag så jag fick assistans att rädda snabbdräkten. Nu är den i tryggt förvar i bilen och luktar illa.

Det kan bara bli bättre nu eller? Nåväl, förutsatt att jag spillde vatten över hela skrivbordet har det inte hänt något dramatiskt än så länge. Har jag missat att det är fredagen den 13:e eller? I kväll ska jag på 80-talsspinning, hoppas jag hittar mina benvärmare! Sedan partaj med bästa träningskompisarna. Ha en bra helg!

1 kommentar:

Malin Olsson sa...

Mmmm, tuttarna måste ha luktat fint fint med vitt på topparna, bra för huden! Ha så kul ikväll!