fredag 18 mars 2011

Fredagstankar

1. Tidningen Aktiv Träning damp ner i brevlådan i går, hann bara bläddra igenom den men mitt öga fastnade på något som handlar om vart man ska titta när man styrketränar. Ex om man kör benböj ska blicken vara mot taket för då optimeras träningen, vid crunch mot tårna osv. Det ska jag läsa mer om i helgen, verkar spännande. Något som jag inte riktigt gillar med Aktiv Träning är att de verkar tro att det bara är killar som läser den....
2. Det ser ut som att jag varit i slagsmål när jag tränat simning på morgonen med simglasögonen på. Behövs ett kilo täckstift för att se någorlunda respektabel ut på jobbet. Fattar inte att jag lägger ut sådana hemska bilder på bloggen överhuvudtaget.... För övrigt är morgonsim otroligt härligt.
3. Nya releasen av BodyPump, nummer 77, är fantastisk! Vilken explosivitet, styrka, fart. Jag älskar den, min kropp älskar den!
4. Yoga. Varför går jag inte på det oftare. Avslutade min kväll med yoga och jag blev som en ny människa. Från och med nu lovar jag mig själv minst 10 solhälsningar i veckan.

5. Japan. Sänder en varm tanke och hoppas allt ordnar sig på ett mirakulöst sätt till det bästa. Samtidigt tacksam över att jag, min familj och mina nära och kära har det så makalöst bra just i dag.
6. I morgon ska jag se filmen om Lingon, ser fram emot en härlig eftermiddag med min älskade familj med shopping, bio och middag. MYYYS!

7. Grön, det är min melodi just nu. Älskar speciellt den gröna som är riktigt lysande och fräsch. Kanske följer exempelvis ovanstående löpartröja med hem från morgondagens shopping. Kanske. Eller något annat grönt.

Ha en mysig helg!

1 kommentar:

Malin Olsson sa...

Provade b la den gröna igår, men den blev inte med hem, den var inge bekväm alls. Fick bli en chockrosa ist.