tisdag 8 februari 2011

Vilodag

Konstigt med vilodagar, det är då kroppen vill som mest träna, både det ena och det andra. Klassikerkompisen snörar precis på sig pjäxorna för en skidtur i ett underbart snölandskap. Vi fick en hel del snö i natt och i dag är det kring noll grader och solsken. Kan inte bli så mycket bättre! Men jag, jag får sitta här och längta ut.

I stället ser jag fram emot massage i kväll. Jag försöker gå hos Maja var tredje vecka, speciellt nu när jag haft problem med ryggen. Hon mjukar upp och tänjer vilket är perfekt. Det märks direkt om jag hoppat över någon gång. Nu ligger också en remiss till rygg-röntgen på mitt bord, något jag borde ta och fixa så fort som möjligt. Ska bara.... Hade en filosofisk överläggning med mig själv i natt, jag har inte haft ont i ryggen på väldigt länge. Hänger det ihop med att jag inte sprungit på väldigt länge? Ska bli spännande att se vad som händer när jag snörar på löparskorna inom kort.

I dag har jag träningsvärk i triceps, biceps och axlar. Rumpan ger sig till känna så det kommer nog något där framåt eftermiddagen också. BodyPump var det i går, första gången på superlänge. Heltaggad instruktör som fick oss med också, försökte låta bli att lägga på för mycket vikter utan fokusera på teknik. Dagens glada insikt - får inte ont i ryggen av benböj längre! Avslutade träningsmåndagen med spinning. Precis som på gamla goda tiden då jag alltid körde pump och spinning på måndagar. Adrenalin och energi!

2 kommentarer:

Carina sa...

Härligt väder var det verkligen men glidet var inte det allra bästa. Passa på att vila för på Söndag då du då ska vi käka bullar och dricka blåbärssoppa :)
På köpet får vi lite skidåkning

Löpning & Livet sa...

Jo det är typskt det där.. Men massage är inte helt fel det heller!