onsdag 16 februari 2011

Snö igen?

Jag trodde för en vecka sedan att snön höll på att ta slut. Ingen mer snö = ingen skidåkning. Våren var på antågande. Nu inser jag ett jag hade fel. Big time. I slutet av förra veckan kom det drygt en halvmeter snö, både i går och i dag har snöflingorna envist fallit. Temperaturen håller sig envist kvar vid minus tio grader. Men det gör inget! Jag vill ju åka skidor!

I måndag skulle jag vila, det gjorde jag inte. Jag drog iväg på ett helt underbart pass BodyCombat. Det var ett leende från början till slut. Dock slutade leendet tvärt när jag kom hem för jag fick faktiskt lite ont under foten. Inte i hälsenan men någonstans där någon sena fäster under foten. Hade ont hela natten och förbannade min egen dumhet. Jag skulle ju vila och inte skutta fram som en krigare.

Som straff vilade jag i går i stället. Skönt med tanke på att klockan hunnit blir åtta innan jag kom hem från tjänsteresan, termometern visade på minus femton och soffan lockade (eller barnen däri rättare sagt). Myskväll.

I dag ska jag göra Functional Moves och kanske hinner jag också kolla om skidorna är snabba. Kanske. Med Mannen och pannlampan i sällskap. Och vargarna som står bakom varje buske och vill äta upp mig. Gulp!

1 kommentar:

Carina sa...

Tur att det inte är varulvar som det var i Norberg :)