söndag 9 januari 2011

Det glider, det glider....

.... baklänges. Det var en sån dag i dag igen. Lite seg efter gårdagens trettondagsbal men fast besluten att lufta skidorna. Stod och pratade med några skidåkare innan jag kom iväg och alla pratade och bakhalt. Ganska snart fick jag också uppleva det där baklängesglidet. Inte trevligt alls. Däremot var det trevligt att komma ut en sväng och träffa/prata med en massa andra skidåkare. En tur på 4,2 km som ändå tog dryga timmen... En ny upplevelse var att i nedförsbackarna gick det väldigt fort och det finns inte en chans att ploga när det är tösnö. Nära "rumpstopp" flera gånger.

Nu har jag hunnit bulla upp med mat inför veckan, ladda inför BodyCombat och tvättat kläder så de stackars barnen har något att sätta på sig. En liten stund till i soffan, sen drar jag iväg dottern på fighting.

Fick ett bra tips från Carina på skidåkningsfilm, kom på att jag ju fått den av henne men lagt den på "bra-att-ha-ställe" så i kväll utvärderar jag den tillsammans med mannen.

Inga kommentarer: