måndag 3 januari 2011

Dessa beslut

I går var det för första gången på superlänge dags för Functional Moves och BodyCombat. Efter varandra. Och jag skulle köra båda passen. Hur tänkte jag då..... När tredje modulen på Functional Moves skulle börja var mina ben som spaghetti, lite oroande. Som tur var lyckades jag övertala mina kollegor att hjälpa mig med BodyCombat så det blev bara tre av tio låtar som jag fick låtsas att allt var som det skulle och jag var pigg som en mört. Not. Men så skönt att vara igång igen!

Eftersom jag ska till Finland på tjänsteresa en massa dagar, fick det bli morgonjogg. Velade länge i går kväll om det skulle ske på gymmet eller utomhus. Tittade på yr.no och såg att prognosen var cirka minus sex grader, perfekt för utejogg alltså. Som vanligt inför morgonträning, ligger jag och vänder och vrider på mig i sängen, tittar på klockan, rädd för att sova över. Hade också satt en gräns för träning - om det var under tio grader kallt, skulle träningen ställas in.
Vaknade, klev upp förvånansvärt pigg i kroppen, kisade med sömndruckna ögon på termometern som visad - 10 grader. Hmmmm, ställa in eller köra? Äsch, bestämde mig för att köra i alla fall. Ganska kallt mot slutet, rumpan var en isklump som vanligt. När jag kom hem hade temperaturen sjunkit till - 14.... Tur att jag gick upp när jag gick upp, annars hade jag blivit utan årets första morgonjogg! Pigg som en mört nu, dags att åka till Arlanda! Förvalta nu årets första vecka på ett bra sätt!

Inga kommentarer: