söndag 26 december 2010

En annan dag

Och så var det annandagen. Hittills har vi åkt slalom hel dagarna, mest här i Tänndalen men i går också i Funäsdalen. I dag däremot drog vi iväg hela familjen på längdskidor. Lite lätt snöfall, bara 10 grader kallt, matsäck. Hela fem kilometer fick vi ihop och då var det inte direkt lättåkt utan backar upp och ner. Barnen var hur duktiga som helst.

Barnen och mannen tog bilen "hem" för lunch, jag bestämde mig för att ta skidorna. Hade hört att det skulle vara runt fem kilometer. Hmmm, det var nästan åtta. Hungrig, ensam och vilse stretade jag fram bland fjällbjörkarna. Kände mig som Gustav Vasa. Typ. I alla fall tills jag gjorde en jättevurpa i en nedförsbacke. Ville hem. Skulle ringa mannen om hämtning men hade inte en aning om var jag befann mig. Typ vid en jätteliten fjällbjörk? Nä, bara att streta på. Till slut började jag möta folk. Slut på Twilight zone och tillbaka i verkligheten igen.

Fick korv med bröd när jag kom hem. Gott. Nu försöker jag spöa sonen i Monopol, går så där. God fortsättning gott folk!

Inga kommentarer: