onsdag 1 december 2010

Årets julklapp

Det var tydligen iPad som blev årets julklapp, jaha? Jag har haft min iPad i ett par veckor nu (jobbets, inte min om man ska vara petnoga) men inte vet jag. Sååååå revolutionerande är den ju inte. Inte så den diskar, tvättar eller ens dammsuger om jag ska vara petnoga (även här). Inte mysig att ha i sängen för den är ganska hård och kantig. Snygg? Njaaa, det finns snyggare. Men jag kanske inte är mogen bara, får väl vänta några dagar tills jag fyller år, då kanske jag fattar.

På tal om årets julklapp, här kommer listan med alla årets julklappar (värdelöst vetande men det bjuder jag på så här första december):

2009 Spikmatta (jepp, har två, använder ingen)
2008 En upplevelse (fick ingen, jo, kanske den att Tomten var tokfull och svarade i mobilen med sitt "egna" namn inför barnen)
2007 GPS-mottagare (näää, har en i telefonen, räknas det?)
2006 Ljudbok (inte det heller)
2005 Pokerset (??????)
2004 Platt TV (CHECK! Fast jag köpte min typ förra året.....)
2003 Mössa (Massor med mössor)
2002 Kokbok (Bok? Typ laddar man ner en e-bok på iPad eller nu fattar jag inte. :-) )
2001 Verktyg (no comments)
2000 Dvd-spelare (tänk att de fanns redan då)
1999 Böcker
1998 Datorspel (tänk att de fanns redan då, alltså, hur gammal är jag egentligen?)
1997 Elektroniska husdjur typ Tamagotchi (som skulle matas mitt i natten, I don't think so)
1996 Internetpaket (tänk att det.... jag ger mig)
1995 Cd-skiva
1994 Mobiltelefon
1993 Parfym
1992 Tv-Spel
1991 Cd-Spelare (konstigt att köpa cd-spelare 1991 och vänta med cd-skiva till 1995 men vad vet jag, man kanske hade den som prydnad)
1990 Wok
1989 Videokamera (har aldrig haft)
1988 Bakmaskin (det är väl hippt igen va?)

Inga kommentarer: