fredag 12 november 2010

Zumbakungen

Vår familj har inte riktigt rytmen i blodet. Förutom sonen som är helt sanslös. I dag skulle jag och maken köra spinning, då frågade 9-åringen om han kunde hänga på och vara med Zumban som går samtidigt. Jag gapade och svarade givetvis JA. Tänkte att han väl skulle backa ur när han såg "tanterna" som är med. Inte då, han svängde på så "tanterna" jublade. Tjuvkikade på honom då och då, åh vad duktig han var! Själv körde jag spinning så det sprutade svett, avslutade sedan hemma med tre varv cirkelträning. Har slarvat med cirkel hela veckan, måste försöka få in det bättre i schemat. Massören konstaterade att jag var nu blivit mycket mjukare i rygg och säte - bra betyg!

I morgon är det dansdag på gymmet, 60 minuter BodyJam, 30 minuter Zumba, 30 minuter Functional Moves (nåväl, inte bara dans då) och 60 minuter Afropowerdance. Där kommer jag vara och skaka rooooompa hela eftermiddagen!

Inga kommentarer: