lördag 13 november 2010

Vilken träningsdag!

Började på gymmet, 30 minuter på löpband. Uppvärming på 15 minuter, sedan varannan minut snabbt och varannan mer långsamt. Oj vad skönt! Avslutade med 30 minuters cirkel - ryggresningar, "stakning", baksida rumpa, mage, planka, rodd med hantel. Jag kan bara konstatera att jag inte riktigt hör hemma på ett "byggargym", tappade nästan bort mig på intervallerna då de stora killarna stönade och skrek för att få upp bicepsvikterna. Och så bröst förstås. Är det bara det de tränar, de stora bjässarna?
Efter mina simgrupper drog jag till mitt gym för medlemsdag - dans för hela slanten. Otroligt roligt med BodyJam och AfroPowerDance. Det sistnämnda var nog roligast av allt. Det var moves som elfanten, fjärilen, hacka, simma mm. Jobbigt och härligt.
Nu har jag testat årets Blossa-glögg, med saffranssmak. Njaa, två solar av fem. För sött för min smak. Nu TV och Så mycket bättre.

Inga kommentarer: