tisdag 2 november 2010

PTH....

... var det enda jag kunde koncentrera mig på första fem minutrarna in på föreläsningen i morse. Seriöst?
Min morgon började alltså med frukost och föreläsningen "Vinnarskalle och Lätta Löpsteg". Föreläsarna kom inspringandes i löparkläder, givetvis av märket Adidas, och efter några klunkar vatten började Norden-VD'n Henrik Bunge tala om vikten att sätta mål. Han själv tvingar med sig ledningsgruppen på bergsbestigning, har infört en sporttimme varje fredag där kontoret i Solna stänger, har medarbetare som själva bestämmer vad de ska göra - så länge det är inom värderingsramarna och så länge det är snäppet bättre än konkurrenten.... Han själv gav sig tusan på att cykla Vätternrundan, inte bara cykla förresten utan för att vinna Vätternrundan. Ringde sin polare på Scotts, köpte en cykel för 99 500:-, började cykla tur och retur till jobbet varje dag (3,5 mil enkel väg). För att kolla hur snabb han var, försökte han hänga med killarna från cykelklubben (misslyckades) och bad i stället en av de grymma grabbarna cykla hans jobbsträcka för att kunna sätta upp ett mål.

Henrik kom i mål, som nummer 11, alltså ett misslyckande enligt hans sett att se det.

Henriks tre budord:
1. Bestäm dig - då når du dit (sträva inte efter att göra ditt bästa utan att VINNA)
2. Oavsett hur mycket du planerar blir det ändå inte som du tänkt dig
3. Din starkaste tillgång är din inställning, välj hur du vill se världen

Och vad har PTH med det här att göra då? Föreställ dig en grymt vältränad kille i väldigt tighta och följsamma löpartights på en scen med väldigt mycket belysning och du kan fylla i resten själv va....

Efter Henrik kom produktutvecklaren för Adidas och diskuterade löparskor, kläder, inställning mm, lite mer sälj i mina ögon.

Förutom en fantastisk frukost på Operaterrassen och bra föreläsning så såg jag några riktiga kändisar också. Runt bordet framför mig satt nämligen Tessan, Petra och Marathon-Mia. Kul att se "riktiga" bloggare in action med kamera och block. Fick dessutom en kram från Mia, lycka! Jag själv vågade inte knäppa kort, när jag äntligen tog mod till mig blev resultatet av Henrik suddigt. Mycket suddigt. Men säkert kommer proffsbloggarna att lägga ut snygga bilder som ni kan kika på. Kanske till och med fånga blåögat som Henrik fått när han gått i närkamp med en 22-årig thaiboxare från landslaget....

Inga kommentarer: