måndag 15 november 2010

Måndag

Minnen från lördagen, Sanna körde BodyJam så det rykte. Notera skillnaden i ålder på deltagare, hur coolt som helst att det ryms tjejer i spannet 15 - 60+ på passen. Kan också berätta att tjejen som är 60+ gick på ALLA pass under dagen, dvs tre timmars träning. Respekt!

Måndag, jobb, knasig vecka med många kvällar inbokade. Dessutom planering inför The Fest - Klassikerfesten! Idel tjejer, träning, föreläsning, middag, fnitter, träningsplanering. Hur kul som helst. Inte förrän på lördag dock. Längtar.....

Förra veckan var löpmässigt inte alls bra, fick ihop ett pass av fyra. I och för sig bytte jag ut ett backpass mot crosstrainer så två då. Hade en jobbig vecka med många uppbokade kvällar men också en trötthetskänsla i kroppen. Två vilodagar och massage, sen var jag på G igen. Ska nog få ihop den här veckan också bara jag planerar.
En snabb koll i bloggvärlden ger glädjebeskedet att MarathonMia vann utmärkelsen årets träningsblogg (Fitness Magazine) under Best of the best galan i går, grattis!!!!! Bild lånad från hennes adept Moa Herngren som kallar Mia för "Queen of fucking everything", så sant, så sant.
Har också glömt att skicka ett stort grattis till Jonas Buud (där också bilden är lånad), denna omänskliga ultralöpare som fick silver i VM för några veckor sedan. 100 km på 6:47:40. Makalöst.
Ovan skymtar en skola. Från byggnaden längst till höger börjar en cykelväg, en backe som heter duga upp bakom granen på vänster sida. Den backen ska jag forcera i kväll. Jag tar med maken och stavarna och kör så det ryker.

Inga kommentarer: