torsdag 28 oktober 2010

En kort mellanlandning hemma

Den här veckan är jag på resande fot. Mellanlandade dock hemma en stund i går för att fylla på tvättkorgen. Exakt 13 timmar var jag hemma. Här följer en redovisning för de som är intresserade (eller som bara läser av artighet):

17.45
Gör en tvärbromsning hemma á la Bond, slänger mig ur tillsammans med packning
17.45 - 18.15
Slänger ner tvätt i tvättkorgen, äter potatis och korvstroganoff, förhör samtidigt dottern i fysik
18.15 - 18.30
Byter snabbt om till träningskläder, tar med ombyte och dottern till gymmet
18.30 - 19.30
Spinning med dotter och andra svettiga brudar
19.30 - 20.15
Återhämtning, snick-snack i receptionen på gymmet, byter till torra kläder, snor en mandarin av kollegan när hon inte ser
20.15 - 21.15
Kör en timmes Functional Moves
21.15 - 21.30
Gör en tokbromsning hemma på gården igen, slänger mig ur. Dock inte lika smidigt som förra gången beroende på mjölksyrestinna ben
21.30 - 22.00
Fikar med mannen, försöker leka sympatisk hustru (misslyckas), duschar
22.00 - 22.30
River ner det mesta i garderoben för att fylla resväskan igen
22.30 - 23.00
Läser min bok Baddaren för att varva ner, somnar
06.00 - 06.30
Piffar (hur får man bort svarta påsar under ögonen och vem har lagt dem där), packar det sista, frukost
06.45
Väcker sonen, slänger in grejorna i bilen och rivstartar med Volvon mot nästa resa
Pust, nu har jag kommit fram och förbereder det sista inför två dagars konferens. I kväll kan hända finns ett litet glapp mellan konferens och middag så då kanske jag kommer iväg på löpning. Ska försöka hitta en backe för att köra min backträning, har också gummibandet med för cirkelträning. Räknar med att det finns en hardcore-variant av Barnens Bibel på hotellet, nämligen Nya Testamentet. Då kör vi!

2 kommentarer:

Ida sa...

Du är ju helt otrolig på att få ihop arbete familj och träning :) Du är en förebild Maarit!
Kram

Anonym sa...

sör para sör!