måndag 30 augusti 2010

Tävlingsvecka

Det var länge sedan det var tävlingsvecka nu. Inte sedan i början av juli har jag påbörjat veckan med nervositet i magen. Då var det simning, det kan det bli den här veckan också (fast jag hoppas inte det). Det är dags för Multisport på lördag. Tävlingsgenomgång klockan 10.00 och sedan start 10.30. De första lagen förväntas i mål klockan 14.00. Vårt lag beräknas i mål några timmar efter det. Det är förresten bara två tjejlag i år också, fegt. Inga mixed-lag alls, resten är alltså herr-lag (totalt 29 är anmälda).

Så här ser det ut:
1. Prolog löpning
Växling vid TC (tävlingscentrum)
2. Cykel (MTB)
Växling vid TC
3. Löpning
4. Kanadensare
5. Löpning
Växling vid TC
6. Cykel
7. Löpning
8. Cykel
9. Mål

En heldag alltså! Jag ser verkligen fram emot detta, mer än vad jag kunnat ana! Nu hoppas jag bara på att komma igång ordentligt efter min förkylning. Vädret inför lördagen ser super ut, allt känns under kontroll. Nu kör vi, Anna-Panna! Eller jo, förresten, det är EN sak som oroar mig. Kolla på mannen nedan, det är han som är pappa till tävlingen. Vad kan en sådan hårding hitta på för utmaningar tro....

Inga kommentarer: