tisdag 24 augusti 2010

Medicin

Regnet smattrar utanför, halv storm. Sitter hemma och jobbar ännu en dag. Halsen känns lite bättre i dag, hostan hänger i men febern verkar ha lättat. Absolut ingen träning i alla fall. Kul. Försöker gaska upp mig genom att planera för framtida utmaningar, det är ju bara en och en halv vecka kvar till Multisporttävlingen. Åh vad jag längtar och hoppas givetvis att jag är helt återställd och hinner få tillbaka krafterna. Vi är två som tävlar i lag på Multisporttävlingen, i den ingår löpning, paddling och MTB-cykling. Maxtiden är 6 timmar och sträckan (om man inte orienterar fel) 3 mil. Förra året körde vi i 4 mil och 5.45. Där räknar vi med att hamna i år också. Min Multisportkompis är också världens bästa kompis. I går levererade hon medicin för att jag ska bli frisk snabbare och kunna ta de sista kontrollerna i Naturpasset. Medicinen såg ut så här:Hann inte riktigt knäppa kort innan jag smackat i mig några härliga godbitar. Det här är inga vanliga praliner utan handgjorda praliner av exklusiv mörk choklad fyllda med delikat tryffel i olika smaker. Sagolikt goda och världens bästa gå-bort-present. Och medicin. Fick med ett visitkort också, besök gärna hemsidan http://www.pralinbyalex.se/ och beställ dina egna godbitar.Ja, förutom att jag lyxar med praliner och jobbar, händer inte så mycket. Ska försöka ändra dieten, gårdagen bestod i frukost (vanlig), till lunch en påse Polly och avslutade dagen med en middag bestående av en påse Polly. Är helt hopplös på att äta riktig mat när jag är sjuk. Men i dag ska maken övervaka näringsintaget och kommer således hem på lunchen med riktig mat som jag ska inta medan han kontrollerar hela förloppet. Skulle ett äktenskap vara byggt på tillit eller hur var det nu igen?

Inga kommentarer: