tisdag 15 juni 2010

Simning

Den här gråa tisdagen startade jag med simning. En månad sedan sist jag tog ett simtag så nu är det verkligen dags att få igång tekniken igen. Vi hade som plan att simma ute i 50 metersbassängen men det var 9 grader varmt och småregn, planen kändes inte längre som ett alternativ. Å andra sidan hade det kanske varit bra träning med tanke på vad jag hittade på Vansbrosimmets hemsida i dag.Tänk att halva juni nu har gått! Det är inte klokt vad våren försvann i ett nafs. Men det känns ändå inte riktigt som sommar ännu, det är för kallt. Men i går kväll när jag tog en promenad i skogen med Mallan, sköljde alla sommarkänslorna över oss och vi blev lyriska. Och på helspänn då det dagen innan hade setts björn i trakterna (berättade Mallan så där i förbigående). Nästa vecka är det midsommar! Den firas i vår stuga i Boda förstås, tillsammans med goda vänner. Det ser jag fram emot!

I dag hoppas jag att jag hinner med BodyPump innan dagen är slut. Sedan resa i två dagar innan jag avslutar veckan i Stockholm - det är ju bröllop och allt!

Inga kommentarer: