söndag 2 maj 2010

Racerpass avklarat

I går hade jag planerat att cykla landsväg med C (klassikerkompis) och min älskling. C droppade av eftersom hon fortfarande är sjuk, jag och älsklingen attackerades av städnoja och tog äntligen tag i skräprummet på övervåningen dit alla grejer som ingen vill ha hamnat. Speciellt mycket var det sedan vi rustade sonens rum. Pust. Men skönt att vi tog tag i det och passade på att tjata på ungarna att städa deras rum också.

När detta var avklarat (först en lång sovmorgon förstås, det blev lite vin dagen innan) började regnet ösa ner och då tappade vi lusten. Plus att jag kände mig sliten efter gårdagens långpass. Vi bjöd in barnens kusiner på fika i stället, fika som blev middag till slut också.

I morse var vi pigga och glada redan vid sju så då tog vi en tidig frukost och drog iväg på drygt 3 mil på racer. I motvind. Fy tusan vad det blåst åt alla håll! Det var riktigt tungt i vissa partier men det gick. Hemma igen och klockan var bara 10. Pensionärsvarning?

I dag ska jag heja på dottern som simtävlar, sedan kör jag som vanligt mitt BodyCombat-pass i kväll. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: