onsdag 19 maj 2010

Inför Tjejvättern

Satt och fundera under gårdagens cykelpass hur mycket man ska cykla egentligen för att kunna genomföra Tjejvättern på en behagligt sätt. Någonstans har jag läst att man bör ha 100 mil i benen inför Vättern, om då Tjejvättern är 1/3 av det så borde 33 mil sisådär vara bra att ha.

Underbara Funbeat ger mig facit på antalet mil i benen - just nu 25,8. Helt OK alltså! Om jag till detta lägger till de 420 minutrar jag suttit på en spinningcykel och räknar om de i mil (låt oss säga att jag avverkar 2 mil på en timme så tar jag absolut inte i) så kan jag lägga till ytterligare 14 mil. Summa 39,8 mil alltså.

Men sen har vi det här med långpass som jag inte utövat nästan alls. Kan tänka mig att man egentligen bör vara ute på ett par längre sådana i alla fall, mitt tänkta långpass förra helgen försvann så det har bara blivit cykeläventyret som å andra sidan blev väldigt många timmar på cykeln.

Summa: Jo, jag känner mig redo!

I cykelväg blir det inte så mycket mer nu, jag börjar i stället fokusera på maran och att vara pigg då. Om benen känns OK och orken finns där, kan det eventuellt bli ett längre pass på cykel lördagen innan maran. Men som sagt, bara om det känns OK.

Inga kommentarer: